Welcome!

Welcome to the official BlackBerry Support Community Forums.

This is your resource to discuss support topics with your peers, and learn from each other.

inside custom component

BlackBerry® Z10

Reply
New Member
Registered: ‎03-04-2013
My Device: blackberry Z10- STL 100-2
My Carrier: ORANGE

probleme de synchronisation contact calendrier notes sur blackberry Z10

Bonjour,

Je viens d'acheter le blackberry Z10 chez Orange.

Je n'arrive pas à synchroniser les contacts et le calendrier de mon outlook.

J'ai configuré mon adresse mail, plusieurs fois en pensant que le probleme venait de là en vain.

Je reçois les mails mais je n'ai aucun contact ni evènement du calendrier.

En plus Blackberry Link ne permet pas de synchroniser les contact et le calendrier. Seuls les documents, photos et musique peuvent être configurer via blackberry link

Mon téléphone est un outil professionnel, avoir un téléphone sans contact, ni calendrier est impossible. Je ne peux pas rester comme cela. Blackberry est un outil professionel, c'est dans la publicité

J'ai appelé Orange qui ne savait pas, j'ai appelé mon hébergeur de mail qui a vérifié la bonne configuration du compte mail. j'ai regardé sur les différents blogs et le problème semble venir de Blackberry

Quelqu'un peut-il m'aider? Merci au service technique de me permettre de résoudre le problème.

Moderator
Registered: ‎10-02-2008
My Device: .
My Carrier: .

Re: probleme de synchronisation contact calendrier notes sur blackberry Z10

Bonjour Adamarei et bienvenue dans la Communauté de Support Blackberry!

La plupart des membres ici discute en anglais et donc il sera plus facile pour toi d`obtenir de l`aide si tu ecrit tes messages en anglais directement.

Merci

-----

Translation:

Hello

I just bought a Z10 on Orange.

I am not able to sync my contants with my Outlook calendar.

I configured my e-mail address several times thinking that the problem is coming from there but no luck resolving it.

I am receiving my e-mails but I don`t have any contacts or calendar events.

Additionally, Blackberry Link doesn`t allow synchronizing the contacts and the calendar. Only documents, photos and music can be configured via Blackberry Link.

My phone is used for business, having a phone with no contacts and no calendar is impossible. I can`t keep t this way.

I called Orange and they didn`t know anything. I called my e-mail hosting service who verified the e-mail config, I checked various blogs and the problem seems to be coming from Blackberry. Can anyone help me out? Thanks to the technical support for helping me solve the issue.

Dany_S                                                                                                       New to the Community click here  
Community Moderator
Likes2.png    AS3.png    CG2.png