Welcome!

Welcome to the official BlackBerry Support Community Forums.

This is your resource to discuss support topics with your peers, and learn from each other.

Reply
New Member
Registered: ‎03-06-2013
My Device: Blackberry Z10 STL 100-3
My Carrier: Fido

Blackberry Protect not locating device

Hi guys,

I was just testing my blackberry protect and noticed that it couldn't locate my blackberry. I have read all the troubleshooting material and have made sure that blackberry protect is enabled on my phone along with location services. I'm not underground or anything and the blackberry map app on my phone has no problem locating me. How can I resolve this issue in case (god forbid) I lose my blackberry in the future?

Thanks in advance!

New Member
Registered: ‎03-06-2013
My Device: 9860
My Carrier: vivo

Re: Blackberry Protect not locating device

Concordo com você. Meu caso é um pouco mais triste, o meu celular foi roubado e eu estava contando com o Protect para tentar recuperar, nada funciona, é uma enganação. Cheguei a pensar que eu havia feito algo errado, peguei o celular de um colega e fiz tudo seguindo o manual e as explicacoes do site, nao funcionou. Liguei na blackberry e para mais espanto ainda me informaram:

1) O aplicativo nao é desenvolvido pela BB e desta forma nao sabem como funciona e nao dao suporte.

2) O aparelho deve estar ligdo no Wi-Fi senao nao funciona...???

Quer dizer, se pegarem meu celular e desligarem o wi-fi toda suposta protecao nao tera validade nenhuma.

Infelizmente é um serviço de faz de conta, nao funciona e nao protege nada.

Regular Contributor
Registered: ‎07-04-2011
My Device: BB10 With sadness
My Carrier: wataniya

Re: Blackberry Protect not locating device on map, and then doesnt turn off the alarm

HOW DO YOU TURN THE ALARM OFF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Highlighted
Trusted Contributor
Registered: ‎09-14-2012
My Device: Playbook 16GB, 32GB, 64GB, Z10
My Carrier: Wind Mobile

Re: Blackberry Protect not locating device on map, and then doesnt turn off the alarm

just hit any volume button.