Welcome!

Welcome to the official BlackBerry Support Community Forums.

This is your resource to discuss support topics with your peers, and learn from each other.

inside custom component

BlackBerry® OS Smartphones

Reply
Highlighted
New Contributor
Registered: ‎12-22-2009
My Device: Bold 9000
My Carrier: TIM

Disappointed with Brazilian BlackBerry Device Support

I'm very disappointed with Brazilian BlackBerry Support and Supplier (SIMM do Brasil) I've purchased an BlackBerry Bold 9000 and after only two weeks the device screens appears completely snowy, I had contacted the support and they asked to send my device by mail. Since December 11 I can't find any other answer than "your device is under analysis in our labs" I understand that could be a lot of damaged devices under assistance, but when I decided to purchase an BlackBerry I believed that I would acquire something better than Samsung or NOKIA's Smartphone. And I realized that Blackberry support, at least here in Brazil, is poor, there is only one company that offer technical support, and we must wait  several days to have one device repaired. I never purchased any device to ask swap or support before one year, so I didn't expected any kind of issue in BB device. Maybe I should purchase some Iphone or Nokia Smartphone

Max Chandler

New Contributor
Registered: ‎12-22-2009
My Device: Bold 9000
My Carrier: TIM

Esta pensando em comprar um Blackberry? desista

Se você esta pensando em comprar um blackberry e voce esta no Brasil, aceite um conselho, seja lá qual for o modelo desista. Em Novembro adquiri um BB Bold 9000 e após 14 dias de uso a tela ficou totalmente branca (faça a busca por snowy bb screen e você verá quantos casos) enviei o aparelho à assistência técnica autorizada (SIMM do Brasil em Sorocaba) e acreditem após 30 dias recebi de volta meu aparelho, no mesmo estado que quando foi enviado, inclusive dentro do mesmo plástico de bolhas. Eles sequer se deram ao trabalho de abrir o invólucro. Alegaram que como Pessoa Jurídica constituiria irregularidade para o SIMM do Brasil (Ora se o BB é inicialmente um aparelho para o ambiente de negócios, porque não estar em nome de PJ?). Quando penso em aparelhos bons, eu penso em produtos duráveis e confiáveis, uma boa rede de assistência técnica coisa que a RIM não tem, nem oferece no Brasil, alem disto a distribuidora a BrightStar (Simm do Brasil) não esta nem aí para você, então como conselho que posso deixar, escolham qualquer outro smartphone, pois a RIM, a Simm do Brasil não respeitará você e lhe deixará na mão. Estou substituindo meu aparelho por um N97 ou um iPhone, pois estes possuem ao menos rede local de suporte e eu já conheço os Prós e Contras dos dois aparelhos, nenhum, diga-se de passagem, pior do que o da Blackberry/SIMM do Brasil