Welcome!

Welcome to the official BlackBerry Support Community Forums.

This is your resource to discuss support topics with your peers, and learn from each other.

inside custom component

BlackBerry® OS Smartphones

Reply
New Member
Registered: ‎04-26-2013
My Device: blackberry curve 8520
My Carrier: curve 8520

Mot de passe demandée

Bonjour, je m'appele Benjamin et j'ai 17 ans, j'ai récemment installé Blackberry desktop software et j'ai connecté mon blackberry, malheureusement il me demande mon mot de passe, j'ai donc essayé mon code PIN, mon mot de passe du mobile et ce n'est pas celui ci, dernière tentative et celui-ci me menace de supprimé toutes mes données, j'aimerais savoir si vous avez la solution.

Merci à vous, and please help me !

Highlighted
Hall of Famer III
Registered: ‎11-28-2008
My Device: PRIV (6.0.1/AAG111), Z10/Z30/Q10 (10.3.2.2813), Playbook (2.1.0.1526)
My Carrier: TMobile USA

Re: Mot de passe demandée

Original Post translated (via Google Translate) to English:

Hello, my name is Benjamin and I am 17 years old, I recently installed Blackberry desktop software and I connected my blackberry, unfortunately he asks me my password, so I tried my PIN, my password password mobile and it's not this one, the last attempt and it threatens me deleted all my data, I wonder if you have the solution.

English Answer:

Hi and Welcome to the Community!

The password prompted for by the Desktop Software and the password you assigned to lock your BB are indeed the same password. But, what I suspect is that you've got a mixture of different characters in your device password, and perhaps have not noticed how you must enter those on the BB keyboard. For instance, if your password is

• ab123

and you enter

• a > b > ALT > 1 > 2 > 3

the actual result will be

• ab1er

You must enter

• a > b > ALT > 1 > ALT > 2 > ALT > 3

in order to wind up with ab123. So, in this example, while on the BB keyboard you think you are typing ab123, you are actually typing ab1er.

On your BB, when you type your password, you should get just a moment where each character is shown in the clear before it changes to an *. Watch closely the next time and you may see a surprising result. It will be those exact characters that you must type on your PC keyboard as that's actually your password.

Sadly, with only one chance left, you must get it right. What you can do is remove your BB from your computer and enter the password on the device itself. That will reset the counter for both methods, and you can try again on your computer. But, be very careful -- if you get it wrong, you BB will indeed wipe itself completely clean. Hopefully you already have a good backup...if you need instructions for that, see the link in my automatic signature on this post.

Good luck!

Answer translated back to French via Google Translate:

Salut et bienvenue à la Communauté!

Le mot de passe vous y êtes invité par le logiciel Palm Desktop et le mot de passe défini pour verrouiller votre BB sont en effet le même mot de passe. Mais, ce que je pense, c'est que vous avez un mélange de différents caractères dans votre mot de passe de l'appareil, et peut-être ne l'avez pas remarqué à quel point vous devez entrer ceux sur le clavier BB. Par exemple, si votre mot de passe

• ab123

et vous entrez

• a > b > ALT > 1 > 2 > 3

le résultat réel sera

• ab1er

Vous devez entrer

• a > b > ALT > 1 > ALT > 2 > ALT > 3

afin de se retrouver avec ab123. Ainsi, dans cet exemple, tandis que sur le clavier BB vous pensez que vous êtes en train de taper ab123, vous êtes en train de taper ab1er.

Sur votre BB, lorsque vous tapez votre mot de passe, vous devriez obtenir juste un moment où chaque caractère est indiqué en clair avant qu'il ne se transforme en un fichier *. Regardez attentivement la prochaine fois et vous pouvez voir un résultat surprenant. Ce sera les caractères exacts que vous devez taper sur le clavier de votre PC car c'est réellement votre mot de passe.

Malheureusement, avec seulement une gauche de hasard, vous devez faire les choses. Ce que vous pouvez faire est de retirer votre BB à partir de votre ordinateur et entrez le mot de passe sur l'appareil lui-même. Cela va réinitialiser le compteur pour les deux méthodes, et vous pouvez essayer de nouveau sur votre ordinateur. Mais, soyez très prudent - si vous vous trompez, vous aurez BB en effet essuyer lui-même complètement propre. J'espère que vous avez déjà une bonne sauvegarde ... si vous avez besoin d'instructions pour cela, voir le lien dans ma signature automatique sur ce post.

Bonne Chance!

Occam's Razor nearly always applies when troubleshooting technology issues!

New to the Community? Click here and also here for helpful guidance. Also please click here for additional helpful information to guide you as you proceed. I always recommend that you treat your BlackBerry like any other computing device, including using a regular backup schedule...click here for an article with instructions. If anyone has been helpful to you, please show your appreciation by clicking the button. Need a reference to BB10 OS/SR versions? Click here. Need a specific BB10 AutoLoader? Send me a private message.

...................................................... ......................................................