Welcome!

Welcome to the official BlackBerry Support Community Forums.

This is your resource to discuss support topics with your peers, and learn from each other.

inside custom component

BlackBerry® OS Smartphones

Reply
New Contributor
Registered: ‎04-11-2014
My Device: Blackberry 9360
My Carrier: Claro El Salvador

Viber App

Buen día, he bajado Viber en mi dispositivo Blackberry 9360 que utilizo con Claro en El Salvador. Cuando estoy con Wifi si puedo hacer llamadas, sin embargo no puedo hacerlas cuando tengo solamente conexión 3G.

He consultado con mi proveedor y me ha dicho que:

"Deezer, Viber, Tune in Radio, son aplicaciones a terceros que el soporte de BB no lo da,  ni BlackBerry, tampoco claro, por cuanto estas aplicaciones requieren de trafico Streaming (que fluye sin interrupción) en internet y el servidor de RIM en Canadá que es el proveedor del servicio BlackBerry, no admite este tráfico en sus servidores, por cuanto no se pueden conectar, a través del paquete de datos adquirido ya que ocupan la APN blackberry.net, por eso en la página de BlackBerry oficial pone una nota que no es responsable de aplicaciones de terceros." 

¿Es esto cierto? Tengo un plan de datos de "internet ilimitado" y no puedo utilizar estas aplicaciones, incluso no me deja compartir mi internet con el "mobile hotspot" incorporado en mi teléfono y no me parece justo que a pesar de estar pagando por este servicio no puedo utilizarlo. 

New Contributor
Registered: ‎04-11-2014
My Device: Blackberry 9360
My Carrier: Claro El Salvador

Re: Viber App

Hi, I've downloaded Viber on my Blackberry 9360 that I use on Claro in El Salvador. When I'm on Wifi I'm able to use the free calls feature, which is not possible over 3G even though Viber says that it is possible. 

I've asked the carrier people what's wrong and they say that "Deezer, Viber, Tune in Radio, are third party apps that Blackberry does not support, not Blackberry, neither does Claro, because these apps require streaming over the internet and the RIM server in Canada does not admit this kind of traffic, that they can't connect through the acquired data package because they use de APN blackberry.net, and that's why on the Blackberry official website there is a dismiss note  saying that Blackberry is not responsible for third party apps. "

¿Is this true? I've got an unlimited data plan and I'm not being able to use these apps. I even can't use the mobile hotspot in my phone. I don't think is fair that I'm paying for a service that I'm not getting. 

Forums Veteran I
Registered: ‎07-01-2013
My Device: BlackBerry Passport SIlver Edition (OS10.3.2876)
My Carrier: Movilnet

Re: Viber App

Hola E_bukele

Si eres de habla Hispana es decir Español

Te invito a unirte en http://foros.blackberry.com/t5/Foros-de-Soporte-General/ct-p/bscf_es

Donde seras bien atendido en esta comunidad de Foros BlackBerry Español.

Ya que esta comunidad es de Foros BlackBerry Ingles.

Saludos. Smiley Wink

BBM Channels  PIN: C0007093A
Do not forget to give LIKE   Like Those people who help you and advise you about your doubts. Accept as Solution