Welcome!

Welcome to the official BlackBerry Support Community Forums.

This is your resource to discuss support topics with your peers, and learn from each other.

inside custom component

BlackBerry® Z10

Reply
Highlighted
New Contributor
Registered: ‎06-29-2014
My Device: blackberry z10
My Carrier: vodafone
Accepted Solution

tela z10

A tela do meu blackberry z10 apresenta duas manchas, um retangulo pequeno na horizontal e um pequeno círculo que só aparecem com o uso e só ficam evidentes com as marcas de impressões digitais que ficam por toda a tela menos nessas manchas. Aparentemente essas manchas não captam a gordura dos dedos, quando limpa a tela elas somem. Alguém sabe o que está acontecendo? Meu blackberry é novo, não tem nem um mês.

Guru II
Registered: ‎04-01-2008
My Device: BlackBerry PRIV; BlackBerry Z30, Z10 and Q10 w/OS 10.3.2.2639; PlayBook w/OS 2.1.0.1917
My Carrier: AT&T

Re: tela z10

Have you tried using a cleaner on the screen, like what you would use on a pair of glasses?

--------------------------------------------------------------------------------
1. Please thank those who help you by clicking the "Like" button at the bottom of the post that helped you.
2. If your issue has been solved, please resolve it by marking the post "Solution?" which solved it for you!
New Contributor

Olá, 

sim já tentei. Ele limpa muito bem, a mancha some quando eu limpo a tela, mas reaparece com o uso, porque eu acho que ela não absorve a gordura como o resto da tela.

Guru II
My Device: BlackBerry PRIV; BlackBerry Z30, Z10 and Q10 w/OS 10.3.2.2639; PlayBook w/OS 2.1.0.1917

I've heard of similar issues before. The only option would be to try to exchange the device. However, many carriers will not consider it to be a defect and may not provide warranty support for what they don't consider to be a legitimate problem.

You may just have to live with it.

--------------------------------------------------------------------------------
1. Please thank those who help you by clicking the "Like" button at the bottom of the post that helped you.
2. If your issue has been solved, please resolve it by marking the post "Solution?" which solved it for you!
New Contributor

Bem, eu vou tentar trocar o dispositivo na fnac, espero que não me traga muita dor de cabeça. 

Guru II

I don't speak Portuguese so I'm puting your posts into Google Translate in order to help you.

I do not work for BlackBerry so there is nothing I can do for you aside from give advice. This is a peer-to-peer support forum where BlackBerry users just like you and me help each other.

Your options are either get the device exchanged at your place of purchase, or live with it. If it isn't affecting the operation of the device then I probably wouldn't worry about it.

New Contributor

Agradeço a sua ajuda. Eu me dirigi ao estabelecimento que comprei o blackberry, na fnac, e no serviço pós venda eles me informaram que este problema já tinha sido apresentado por outros compradores e que as vezes eram manchas grandes que se notavam quando embaçava a tela. O meu blackberry z10 era do primeiro, 3G, eles não só se comprometerm a trocar o blackberry, o antigo será enviado à marca, como também me ofereceram a troca por um blackberry z10 LTE 4G. Saí muito satisfeita com a solução.

Guru II

Isso é ótimo para ouvir.